RANSKIS

Ranskanbulldoggi Foorumi

PääsivuPääsivu  FAQFAQ  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Jaa | 

No entäs se allergia...?!

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Pipa
Vierailija

ViestiAihe: No entäs se allergia...?!   07.07.08 1:42

alien Onko teillä ranskiksen isännillä ja emännillä myönteisiä kokemuksia eläimestänne allergian suhteen? Tai jos olette allergisia vaikkapa kovin kuolaavaisille ja pöllyäville roduille, oletteko selvinneet oireitta tai vähin oirein lemmikkinne kanssa? confused
Takaisin alkuun Siirry alas
Jaana
Arvokas Veteraani
Arvokas Veteraani

Viestien lukumäärä : 1809

ViestiAihe: Vs: No entäs se allergia...?!   07.07.08 2:14

Minä sanoisin, että kovasti allergiselle ranskanbulldogin kuola on aika järeää tavaraa. Olen omin silmin nähnyt, miten nuolaisun yms. kuolakontaktin jälkeen iholle on noussut todella raju reaktio. Itse en ole allerginen, joten en osaa sen puoleen sanoa, mutta jos allergiaepäily on olemassa, niin en lähtisi kokeilemaan. Ihan samalla lailla ranskiksesta lähtee karvaa ja hilsettä kuin muistakin koirista.
http://www.expectopatronum.info
kaurapuuro
Arvokas Veteraani
Arvokas Veteraani

Viestien lukumäärä : 1171

ViestiAihe: Vs: No entäs se allergia...?!   07.07.08 2:27

Aika railakkaat patit nousi myös ystävälleni nuolaisun jälkeen. Hän on aika hyvin siedättynyt tässä vuosien varrella tuttuihin koiriin, mutta tuo kuola on kyllä tuhtia tavaraa niin kuin Jaana kertoikin.
Trollbulls
Arvokas Veteraani
Arvokas Veteraani

Viestien lukumäärä : 693

ViestiAihe: Vs: No entäs se allergia...?!   07.07.08 2:36

Itse asiassa ranskis taitaa aiheuttaa herkemmin allergisia oireita kuin jokin muu rotu. Esim. avomieheni Tommi ei ole millekään allerginen, mutta kahden ekan ranskiksemme kohdalla hän joutui syömään zyrtekiä ekat kuukaudet. Koirien kuolasta tuli hänelle myös näppylöitä ja kauheaa kutinaa. Sitten hän siedättyi ja kolmannen ranskiksemme kohdalla ei ole enää tullut sitten oireita. Tommin kotona on aina ollut kissoja ja koirakin, eikä hänellä ole koskaan ollut mitään allergioita, ei ruoille eikä eläimille. Mutta Andy ja Totti aiheuttivat hänelle nuhaa, näppylöitä ja kutinaa.

Jos on allerginen koirille, niin sellaista rotua ei olekaan, mikä ei allergisoisi. En suosittele koiraa allergiseen perheeseen.
http://www.trollbulls.net
Pipa
Vierailija

ViestiAihe: Kiitos   07.07.08 4:17

flower Kiitos valaisevista kokemuksistanne tuhdin kuolan suhteen!
TinyBlack
Arvokas Veteraani
Arvokas Veteraani

Viestien lukumäärä : 1162

ViestiAihe: Vs: No entäs se allergia...?!   07.07.08 5:58

Mullahan on pää räkää täynnä joka aamu, kun kömmin ylös tuolta ranskisten keskeltä cheers Muutaman kerran kun niistää, niin kyllä se sitten pysyy päivän poissa cheers Köhää ja liman irtoamista on kyllä mulle tullut vähitellen vaan enemmän, vaikka tupakanpoltonkin lopetin jo 10 vuotta takaperin cheers Kyllä mulle pientä kutinaa tulee nuolemisesta, mutta pentujen syljestä saan oikein näppylöitä cheers Rutulla on niin kovat "partakarvat" että kun se pistää naamansa mun naamaan kiinni, niin oikein polttaa ja pistelee cheers Mutta siitä huolimatta, koskaan en koirista luovu, pistetään sitten vaikka happipullot selkään, että saa hengitettyä cheers :ranskis2:
lilla
Valioyksilö
Valioyksilö

Viestien lukumäärä : 153

ViestiAihe: Vs: No entäs se allergia...?!   11.07.08 1:06

Onkohan ranskiksilla jotenkin erityisen kankeat karvat naamassaan, minuakin ne kovasti pistelevät, kun neiti haluaa antaa pusuja... arms Karvat näyttävät siltä, että niitä olisi joku saksinut.
Olen myös huomannut rodun tujun kuolan, käsiä kihelmöi ja punottaa vaikken allerginen olekaan. Samat reaktiot mulle tulee joulukuusen koristelusta, mansikan poimimisesta ja paprikan käsittelystä. Siis kyseiset kasvit kuulunevat samaan rotuun ranskisten kanssa raapsraaps
Arvuutta
Vierailija

ViestiAihe: Vs: No entäs se allergia...?!   04.08.08 1:40

Entäs mitenkä, lähteekö ranskiksista paljon karvaa? Onko karvanlähtö jatkuvaa vai enemmän kausittaista?
bouvier
Arvokas Veteraani
Arvokas Veteraani

Viestien lukumäärä : 767

ViestiAihe: Vs: No entäs se allergia...?!   04.08.08 2:55

Joo, Hannibalini nuolaisi kerran kaveriani kasvoihin niin nuolaisun muotoinen ihottuma nousi heti. Ja itsellekin on nyt kesällä tullut melkoisia ihoallergiaoireita, kun on Hannibalin kanssa ollut kontaktissa, vaikka en varsinaisesti koirille ole allerginen. Saattaa olla elimistö nyt aika herkillä, kun on siitepölykausi ollut aika rankka tänä kesänä, mutta aina leikin jälkeen molemmat käteni ovat aivan punaisilla paukamilla, sama jaloissa nyt kun helteillä on ollut hieman keveämmin pukeutunut. Olen joskus kuullut että ruttukuonoisten rotujen kuola on jytympää kuin muilla roduilla, yksi ystäväni väittää boxerin kuolan syövyttäneen häen hupparin hihansa puhki. Meillä ei vielä järeämpää karvanlähtöä ole näkynyt, jonkinlaista tiputtelua vaan. Hyvin olen karvojen kanssa pärjäillyt, vaikka vannoin joskus etten koskaan ota koiraa, mikä tiputtaa karvansa, edellinen koirani kun ei siis tiputtanut, karva piti karstata irti, jos sen halusi irtoavan. Tosin ikää on meidän ranskiksella vasta 11kk
http://attenjahannibalinsivut.kotisivukone.com/
Sulopoika
Arvokas Veteraani
Arvokas Veteraani

Viestien lukumäärä : 1526

ViestiAihe: Vs: No entäs se allergia...?!   04.08.08 21:28

Mä en ole huomannus Sulon kuolan vaikuttavan mitenkään, ehkä joskus pientä kutinaa tuntunut, mutta mitään näppiksiä ei ole kenellekään tullut scratch
Karvanlähtö: noh, meillä on ollut sitä ja loppui kuin seinään, kun aloin syöttämään kalaöljykapseleita. Nyt saa ruopsutella täysillä, eikä karvan karvaa missään:) ...Siis lattialla, koirassa vielä jäljellä kaikki Shocked Sulolle ei tarvii onneksi minnekään sekoitella niitä kapseleita, on meinaan tosi herkkua, ainut kerran yksi liimaantui ylähuuleen kiinni ja oli koira ihmeissään ja meillä hauskaa Very Happy
http://ruttis.nettisivu.org
Tuikku
Arvokas Veteraani
Arvokas Veteraani

Viestien lukumäärä : 810

ViestiAihe: Vs: No entäs se allergia...?!   04.08.08 23:01

Mistäs Sulolle hommaat niitä kapseleita? Ollut mielessä kokeilla Vienolle myös. Smile
http://www.wix.com/tanderoza/menu
lilla
Valioyksilö
Valioyksilö

ViestiAihe: Vs: No entäs se allergia...?!   05.08.08 2:47

Kiitos jo etukäteen kalaöljykapseleiden hintatiedoista ja ostopaikoista, kävin eilen paikallisessa liikkeessämme ja siellä oli vain 2,5dl:n kalaöljypullo, jolla oli hintaa hiuksianostattavat 33e.. Onhan aine varmaan riittoisaa näin pienelle koiralle, mutta jospa olisi jokin edullisempikin vaihtoehto?? Question
Sulopoika
Arvokas Veteraani
Arvokas Veteraani

Viestien lukumäärä : 1526

ViestiAihe: Vs: No entäs se allergia...?!   05.08.08 3:05

Mä kun pääsen kotia, niin laitan merkin tulemaan, on ostettu eläinlääkäristä ne kapselit ja hinta oli 11 eur/60 kps. En tiedä onko kalliita kenenkin mielestä, mutta meillä ne ainakin toimivat ihan sikahyvin ja olivat siis hintansa arvoisia:nod: Ohje oli 1 kps/päivä ja jos ei bulla syö sitä kokonaisena kapselina tai muuten, niin sisällön voi puristaa ruoan sekaan ruokaa

cheer Kotona ollaan eli kapselit ovat eläinlääkäriltä ja merkkiä Aller G-3 Capsules.
http://ruttis.nettisivu.org
lilla
Valioyksilö
Valioyksilö

ViestiAihe: Vs: No entäs se allergia...?!   05.08.08 6:51

Lilla kiittää ja niiaa! Nyt kipin kapin ostoksille siis koira
Minna
Valioyksilö
Valioyksilö

Viestien lukumäärä : 204

ViestiAihe: Vs: No entäs se allergia...?!   05.08.08 8:35

Mulle tulee ranskisten nuolaisuista ja mussutuksista iholle punaisia länttejä, joissa on kuin nokkosen polttamia. Mieletön kutina ja polte. Nuo häipyy itsestään noin 10 minuutissa. Koskaan en ole noihin allergialääkkeitä ottanut. Kannatan siedätyshoitoa. Omien koirien kanssa tuo on tehonnut ja Mellistä ei tule enää minkäänlaisia oireita. Tämä on siinä mielessä jännää, et muut rodut ei tällaista reaktiota saa aikaan.

Astmaani ranskis ei ole vaikuttanut mitenkää ja yhdyn täydestä sydämestä TinyBlackin kommenttiin. Se osui ja upposi. Very Happy

TinyBlack kirjoitti:
cheers Mutta siitä huolimatta, koskaan en koirista luovu, pistetään sitten vaikka happipullot selkään, että saa hengitettyä cheers :ranskis2:
http://users.kymp.net/minna.vauhkonen
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: No entäs se allergia...?!   

No entäs se allergia...?!
Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
RANSKIS :: Ranskanbulldoggi Foorumi :: Kysymyksiä ranskanbulldogista-
Siirry: